3 Ocak 2007

Kovanlarda izalasyonun önemi


Kovanlarımızda yukarıdaki örnekte görüldüğü gibi ufacık bir yalıtımdan doğan bir hata olsa dahi kolonilerimizin gelişmesini büyük ölçüde etkilediği bir gerçek olarak karşımıza çıkar.Şuan yukarıda görünen kovanımda tahtalar arası hafif bir açıklık tespit ettim. Sonra kolonimin sola doğru kışlama eğiliminde olduğunun sebebinin bu olduğunu farkettim. O an eski toprak arıcılardan dayımla ettiğim sohbet aklıma geldi kendi kendime hak verdim kendisine. Çünkü kendisi bu kadar küçük bir deliğin bile kolonilerinin geçmesine neden olduğunu söylemişti bana. Tabii ya koloninin önüde açık kardeşim o kadarcık delikten ne olacak diyebilirsiniz ama değil işte. Bu delik diğerinde farklı çünkü bu delikten dolayı tabiri caizse kovanda bir akım oluşuyor (cereyan dediğimiz olay) ve kovanın ısısını arılar muhafaza edemiyor malesef. Tabiki ısıyı muhafaza edemeyen koloninin düştüğü durumu varın siz tahmin edin. İnsanın yaşadığı tecrübeler bilgi ile birleşince daha önce yaşadığı olaylar geliyor aklına. Çünkü geçen sene bir bölme yapmıştım kovanda biraz dandikti açıkçası içi yayla misali. Koloniyi ne yaptıysam istediğim gelişmeyi görememiştim. Burda anacazımıda suçlamamış değildim, şimdi şimdi kafama dank etti meğer mesele anada değil deliklerdeymiş çünkü öbür sene koloninin olduğu kovanı değiştirince arı şaha geçmişti.Bende bu durumu ana büyüdü kendine geldi diye düşünmüştüm meğer ne kadar hatalı düşünmüşüm. Siz siz olun anaları suçlamadan şu deliklere bir göz atın isterseniz.

Hiç yorum yok: