25 Kasım 2006

Akdeniz bölgesi için kış hazırlıkları




Bölgemizde kış hazırları bitmek üzere. Ben de bu hazırlıklar kapsamında birkaç şey yaptım. Bunlar daha önce konusunu işlediğimiz oksalik asit ile varroa kontrolü, bir diğeride güçsüz kolonilere kek vererek ananın yavru atmasını sağlayamak. Bu şekilde koloniyi bir nebze güçlendirmek. Arıcılıkta zaman geçtikçe insan yeni şeyler öğreniyor, bunlardan biride kek vermenin önemi. Verdiğimiz bir parça kek anayı coşturup bayağı bir yavru atmasını sağlıyor. Kekin faydası kesinlikle bu vakitte yadsınamaz. Yok balım var yok akım devam ediyor filan demeyin keki verin derim ben farkını sizde göreceksiniz.
Ben çok basit bir şekilde kek yapıyorum.
1 Ölçek bal(güvenilir, kendi balınız olsun)
3 ölçek pudra şekeri
1 çay kaşığı süt tozu
1 çay kaşığı vitamin
Bunları güzel bir şekilde harmanlayıp hamur kıvamına gelinceye kadar karıştırıyorsunuz ve keki yukarıda görüldüğü şekliyle bir poşet içine katıyoruz. Sonrada dilimler halinde çıtalarımızın üzerine poşete bıçaklar ataraktan yatırıyoruz ve resimde de görüldüğü gibi hemen elemanlar yığılıyor.
Birde zayıf kolonileri ben bölgemiz çok sert geçmediği ve akımın devamlı olduğundan dolayı birleştirmiyorum. Hatta geçen sene 2 çıtalı koloniyi bile yaza çıkarmıştım iyi bir bakımla. Sizde bölgeniz hava şartlarına göre ister birleştirin ister benim gibi bakımla kışı geçirmeyi deneyin. Birleştirirken yapmanız gereken anası hoşunuza gideni sağ bırakıp diğerini imha etmek ve bu iki koloniyi günde 20 cm. yanaştırarak yan yana getirmek . Daha sonrada ister üst üste bir gün kalsın ister kalmadan direk sirke, un ,sarımsak marifetiyle(herhangi biri) birleştirmek.
Bu verceğimiz sitede oksalik asitin etki mekanızması ve kullanıldığı miktarlar var.İncelemenizi şiddetle tavsiye ederim. http://de.geocities.com/vaporizerklaus/Oxalic_Acid.htm

Hiç yorum yok: