1 Mart 2008

Bahar çalışmaları







Yurdumuzun Güneyine ve Ege bölgesinde bahar emmareleri görümeye başlandı hatta baharda geldi diyebiliriz.Tabiki bahar gelince ilk yapılacak iş 1/1 (şeker/su) oranında teşvik şerbetine başlamak ve uygun bir vakittede kovanı içi temizliği yapmak olacaktır. Bu arada unutmadan önemli bir mücadeleyide belirtmek lazımdır ki oda varroa mücadelesi . Bu bahar ben fuluvanite etkin maddeli bir ürün kullandım .% 20 oranında zeytinyağı karışımını 10 cm'e 2 cm ebatında karton mukavvaye emdirerek kovan içine koydum. İlerleyen vakitte oksalitte kullanacağım şimdi kullanmama sebebim ise kıştan arılarım aşırı güçsüz olması ve üşütme korkum. Hep bu arada diyoruz ama aklımıza gelince söylüyor ne yapalım. Bu arada Ana kontrolünüde pas geçmeyelim dedik ve ettik. Geçen haftadan yumurtasız gördüğümüz kolonide sebepsiz ana kaybı yaşanmış ve hemen yumurtalı bir çıta ile ana memesi yapmasına teşvik edildi. Yapılacak işleri maddelersek;
1-Varroa mücadelesi
2-Ana kontrolü
3-Kovan iç temizliği
4-Teşvik şerbetlemesinin başlaması(Kendimi pek arıcı olarak görmüyorum ama yinede söylüyeyim teşvik şerbetlemesi bence arı gelişiminde en etkili şey. Siz siz olun balı var bilmem piyasada bal var diye şerbetlemeyi ihmal etmeyin Allah muhavaza arı 2 gün içinde aç kalabilir veya yavru atışını kesebilir.HAtta şöyle bile diyebiliriz. ""Ne kadar şerbet o kadar yavru''..

3 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

FATİH TÜM DEDİKLERİNE KATILIYORUM, HER NE YAPIYOR NE EDİYORSAN HABERİM OLAAAAA, BU ARADA İLK YORUMCUYA DİKKAT ET , VİRÜS YAYILMAYA BAŞLADI

fatih güneş dedi ki...

ben ayarları değiştireyim ozaman ya

abdullah dedi ki...

yeni üyeyim 4 sene oldu arılarla tanışalı.siteniz ve paylaşımlar çok güzel.herkese iyi günler.