23 Eylül 2007

Küresel Isınma ?

Artık küresel ısınmamı dersiniz, yoksa bölgesel veya genel kuraklık mı onu bilemem ama şu bir gerçek ki bu sene bölgemizde bir kuraklık hakim.Bunu nasıl anladınız derseniz şöyleki. Birincisi bal verimi % 30-40 düşük , sıcaklık hat safhada, çiftçilerle görüştüğüm kadarıyla buğday ve ayçiçeğinde de % 20 lik bir kayıp sözkonusu. Muhsin hocanın bir sözü aklıma geldi . Arısından bal alamayanların sığındıkları konudur kuraklık diye halbuki kuraklık olsa verim düşer inekler süt vermez, et olmaz diye. İşte buna yakın sözler duydum geçen tv.den dediki türkiye genelinde süt üretimi % 20 düştü.(Fiyatların neden arttığı belli oldu). Demekki kuraklığın belirtileri diyelim ya yavaş yavaş kendini göstermeye başladı yada uyanın artık dedi. Bu arada nerden nereye geldik ben arılarımdan bahsedecektim kolonide bir tane yumurta yok desem çokda abartı olmaz bazen anaya birşeymi oldu diye aradığımda oldu. Ben bunu polenin olmamasına bağlıyorum. Çıtalardan göz gezdirdiğim kadarıyla polen malesef yok ee yağmurda yağmayınca çiçek açmıyor tabiki. Bu gidişle kışı arılarım geçirebilirmi bilemiyorum. Artık Allah 'tan hayırlısı demekten başka çare yok Çünkü en iyisini bilen O.

Hiç yorum yok: