26 Ekim 2006

Eşek Arısı 2







Eşek arılarıyla mücadele etmenin bir yolu da bu resimlerde görüldüğü gibi kökten çözüm. Yani eşekarısının ocağına plastik bir boru vasıtasıyla ilaç sıkmak. Bu yöntemi çok dikkatli kullanmalıyız aksi taktirde kendimize zarar verebiliriz. Enteresandır ben bu uygulamayı yaklaşık diğe resimden 1 hafta önce yaptığım halde koloninin içinde halen yaşayan kurtçuklar tespit ettim ve gözlerime inanamadım. Oysaki en etkili yöntemin bu olduğuna inanıyordum. Malesef etki oranı açısından gözümden düştü. Birde çok çok önceleri bir yabancı belgesel izlemiştim yanlış hatırlamıyorsam orada bildimiz ebemdevesi(peygamberdevesi) denilen canlı eşekarısıyla bir güze kavgaya tutuşup onu yiyiyordu. Acaba diyorum böyle bir düşmanı varmı eşekarılarının, artık gına geldi bize ya..

Hiç yorum yok: